Kvartmílan > Aðstoð

tbi eða blöndung

<< < (2/2)

valurcaprice:
ég er með tbi sem að kom orginal í bílnum sem er af caprice classic brougham 1990 305. og 5 hö til eða frá skifta svosem ekkirt höfuð máli

Belair:



--- Quote ---Swapping the stock TBI system from or to an engine that differs in size by plus or minus more than 10-15% than the original unit. The TBI seems to not like much over 15% in size alteration for its new home (an amazingly adaptable system), so switching from a 305 to a 350 (or 355) should not be a problem. It really starts to struggle the closer you get to 30% over the original size of the donor motor. Switching the system to a 383 might present a problem, and require that you build up your TBI unit itself for the increased load. More on that later, patience, grasshopper. Learn to walk before you run. You can see that using a 305 TBI on a 350 won't be a problem, but your problems will start to increase the closer you get to 400cubes (about 30% over a 305cid). Putting a 305 TBI unit on a 454cid is going to present a whole range of problems besides the intake manifold (which won't fit) ....

--- End quote ---


tekið af síðu
http://www.goingfaster.com/spo/tbi.html

ég myndi nota fyst Tbi og sá hverni hann virkar .

íbbiM:
mér finnst tbi innspýtingar ömurlegar, en skárri en blöndungur

fá sér tpi :D

Nonni:

--- Quote from: "gstuning" ---Hvernig innspýttingu eða klósett hefur EKKERT að gera með hversu mikið power þú færð.

Það er góð og gild ástæða afhverju blöndungar koma ekki á
bílum í dag,
--- End quote ---


Mitt svar miðast við þessa ákveðnu orginal innspítingu, það er svo hægt að breyta öllu ef menn eru tilbúnir til að leggja pening í það (en mér skyldist að málið snerist um orginal TBI eða blöndung).

Navigation

[0] Message Index

[*] Previous page

Go to full version